El color del cristall: els jocs de la veu narrativa

  • 20h
  •    
  •      Per determinar /
  •    Este curso se imparte en: Catalán
  •    Los ejercicios se pueden entregar en: Catalán o Castellano

Precio curso :

Si participas en línea
334,50 €

(Esta modalidad de inscripción no requiere ser socio del Ateneu Barcelonès)

 Consulta los descuentos y las formas de pago disponibles (aquí >>)

Grupos de cursos de la edición actual

 

Per determinar

Grupo A3
Martes 17:00-19:00 h
Fecha de inicio: 10/04/2018

Ediciones de este curso

  • abril-junio
  • El punt de vista: mirada, to, filtre, grau de coneixement dels esdeveniments, gestió de la informació
  • L’omnisciència, una inabastable deïtat pretesament objectiva
  • La càmera, objectivitat en estat pur
  • El ventall de subjectivitats: el narrador personatge i la focalització
  • Narrador i subtext
  • La tria del narrador al servei de la intriga i del suspens, de la trama, de l'estructura
  • Efectes de la tria de la veu en la caracterització de personatges o la tria de la veu en funció del retrat desitjat
  • Projecció del punt de vista en la distància narrativa. Com afecta el narrador triat al possible joc dels quatre estils emprats per introduir les veus dels personatges: directe, indirecte, directe lliure i indirecte lliure
  • Capacitats i limitacions de cada narrador respecte a les tècniques narratives de “dir” i “mostrar”
  • Les veus mimètiques com a constructores de la narració: el diari, la carta, el monòleg, el soliloqui o el diàleg com a artificis que creen història
  • Consolidar els coneixements sobre el punt de vista i aprofundir en quines són les característiques específiques de cada veu narrativa
  • Desenvolupar un criteri ferm per triar el narrador o combinació de narradors adient per a cada història, tot prenent consciència de la complexitat de la decisió
  • Copsar les implicacions de la tria del narrador que creiem adient respecte a la resta de les eines narratives en joc així com la possibilitat de triar el narrador en funció d’aquestes implicacions
  • Introducció teòrica exemplificada de cada contingut
  • Producció de textos segons propostes docents, ja sigui creant escenes expressament per a l’ocasió o aprofitant per madurar un projecte propi de conte, novel·la o papers privats
  • Anàlisi individual i col•lectiva dels textos elaborats pels companys
  • Posada en comú de dificultats i avenços
  • Kohan, S.A. (2012), Las estrategias del narrador, Alba Editorial
  • Queneau, R. (1989), Exercicis d’estil, Quaderns Crema
  • Gotham Writers’ Workshop (2012), Escribir ficción, Alba Editorial
  • Reis, C. (2002), Diccionario de narratología, Almar
  • Forster, E.M. (1995), Aspectes de la novel·la, Columna
  • Cabré, J. (2005), La matèria de l’esperit, Proa
Los campos marcados con asterisco (*) son obligatorios

Importante

  • Este servicio NO te compromete a matricularte en ningún curso.
  • Este servicio NO implica ningún tipo de reserva de plaza para ningún curso.
  • La única finalidad de este servicio es cuando se abra el periodo de matriculación para el curso que hayas escogido, te enviaremos un correo electrónico como recordatorio.
Tienes que aceptar la política de privacidad. Puedes consultar información sobre la gestión de datos personales en Política de privacidad
Los campos marcados con asterisco (*) son obligatorios
*escribe aquí las dudas que tengas sobre este curso
Tienes que aceptar la política de privacidad. Puedes consultar información sobre la gestión de datos personales en Política de privacidad