Diàlegs amb ganxo. Els errors més comuns dels diàlegs narratius i com evitar-los (intensiu)

  • 15h
  • PD  PRESENCIAL DUAL 
  •      Laura López /
  •    Este curso se imparte en: Catalán
  •    Los ejercicios se pueden entregar en:

Precio curso :

Si participas en el aula
314,90 €

(El precio del curso incluye la cuota de socio de l'Ateneu Barcelonés correspondiente a la duración del curso)

Si participas en línea
275,00 €

(Esta modalidad de inscripción no requiere ser socio del Ateneu Barcelonès)

 Consulta los descuentos y las formas de pago disponibles (aquí >>)

Formación que nos ayuda a aprender las técnicas narrativas de construcción de diálogos para que estos hagan avanzar la historia. La propuesta consta de una parte teórica sobre las técnicas de construcción de diálogos en la narrativa y de una parte práctica de lectura de los modelos de referencia, así como de escritura de ejercicios y análisis en clase.

Grupos de cursos de la edición actual

 

Laura López

Grupo M4_EST
PRESENCIAL DUAL
Viernes 10:00-13:00 h
Fecha de inicio: 01/07/2022

Ediciones de este curso

  • abril-junio

IMPORTANTE:

  • Si un grupo PRESENCIAL DUAL no tiene ninguna inscripción en modalidad EN LÍNEA, la escuela se reserva el derecho a pasar el grupo a formato PRESENCIAL AULA
  • Si un grupo PRESENCIAL DUAL no tiene ninguna inscripción en modalidad AULA, la escuela se reserva el derecho a pasar el grupo a formato VIDEOCURSO EN DIRECTO

1. Fer parlar els personatges: quan i per què?

a. Els moments verbals dels personatges.
b. Tres diàlegs en un: diàleg visual, diàleg cec i diàleg teatral
c. Les funcions clau del diàleg en la narrativa.

2. La intervenció del narrador: qui, quan i per què?

a. Informem o dialoguem? El grau d’intervenció de la veu narrativa.
b. Acotacions sí o no. Les explicacions del narrador. Com posar bé o ometre una acotació.
c. Modalitats d’intervencions. Com evitar els subtítols.


3. Com fer emergir la zona muda dels personatges?

a. El que més parla en les paraules és el silenci.
b. Crear la vida silenciosa: els personatges callen el 90% del temps.
c. Entre l’acció i el diàleg. Monòleg. Riu de consciència. Pensar mentre es parla.

4. En situació

a. Crear l’ambient. Contextualització. Descontextualització com a provocació.
b. Crear els personatges: motivacions, singularitats en la parla, emocions, gestos i posats.
c. Crear la situació: el metge i el pacient, el cavaller i l’escuder, el rei i el seu bufó...
d. L’intercanvi: per les rèpliques els coneixerem. Com crear rèpliques significatives?

5. Com transcriure correctament el diàleg? Guions, acotacions, cometes. Estils lliures.
6. Errors més comuns en l’elaboració del diàleg: llarg, prolix, doctrinal, inútil, clonat...
7. Recomanacions per a l’ús del llenguatge: naturalitat i ritme, estructura de frases...
8. Vint maneres possibles d’utilitzar un diàleg: lectura i escriptura de models

  • Aprendre les tècniques narratives de construcció de diàlegs, com fer que aquests facin avançar la història i no la llastin.
  • Aprendre a crear una parla versemblant als personatges que els caracteritzi i ens en faci arribar les motivacions, així com interaccions possibles i interessants.
  • Aprendre a transcriure correctament diàlegs segons les convencions, i també les formes lliures en la construcció de diàlegs.
  • Exercitar l’eina narrativa al servei de la millora de les nostres escenes dialogades quan escrivim.
  • La formació consta d’una part teòrica sobre les tècniques de construcció de diàlegs en la narrativa i d’una part pràctica de lectura dels models de referència, així com d’escriptura d’exercicis i anàlisi a classe.
  • La llengua de la professora és el català, però la formació es pot fer escrivint en català i en castellà, i els exemples també podran ser en ambdues llengües, com també n’és la bibliografia.
  • T’interessa si: vols millorar la teva narrativa (contes o novel•la), vols adquirir criteris per a una millor valoració d’originals (oficis d’edició), vols millorar les teves traduccions literàries de diàlegs en altres llengües, etc.
Consells a un jove escriptor Vincenzo Cerami Edicions 62, 1997
Escribir diálogos en el cuento y la novela Valeria C. Selinger Grafen ediciones, 2006
Cómo crear personajes de ficción Jean Saunders Alba editorial, 1992
Palabras transparentes Luís Beltrán Almería Cátedra, 1992
Diccionari del català col·loquial Enciclopèdia Catalana
Los campos marcados con asterisco (*) son obligatorios

Importante

  • Este servicio NO te compromete a matricularte en ningún curso.
  • Este servicio NO implica ningún tipo de reserva de plaza para ningún curso.
  • La única finalidad de este servicio es cuando se abra el periodo de matriculación para el curso que hayas escogido, te enviaremos un correo electrónico como recordatorio.
Tienes que aceptar la política de privacidad. Puedes consultar información sobre la gestión de datos personales en Política de privacidad
Los campos marcados con asterisco (*) son obligatorios
*escribe aquí las dudas que tengas sobre este curso
Tienes que aceptar la política de privacidad. Puedes consultar información sobre la gestión de datos personales en Política de privacidad