Introducció. Context i conceptes
Aproximació al llibre
Hàbits de lectura
La digitalització ja no és opcional
Finestres de lectura
Anacronismes, un món que canvia
Llibres i gestió de la informació
Tema 1. La transformació de l’edició, la llibreria i la biblioteca
L’edició abans i després del canvi: cap a un nou model?
La llibreria abans del canvi. Nou model de llibreria.
La biblioteca com a actor resilient: de ventafocs a navalla suïssa.
Tema 2. Distribuïdors digitals
Xifres i conceptes
Breu història de la distribució digital en castellà i català
Què és i què fa un distribuïdor de continguts digitals?
Com funciona Bookwire
Tema 3. La llibreria digital
Què és i què fa una llibreria digital
Com funciona Amazon
Com funciona Bookshop.org
Tema 4. La lectura i l’audiollibre al núvol
Què és i com funciona la lectura i l’audiollibre al núvol
Model de negoci
Com funciona 24symbols
Com funciona Storytel
Tema 5. La biblioteca (pública) digital
El préstec bibliotecari digital
Models de préstec i adquisició
Com funciona E-Biblio
Com funciona Odilo
Tema 6. Crowdfunding editorial
Què és i com funciona el crowdfunding aplicat a l’edició
Com funciona Verkami
Com funciona L’aixeta
Conèixer el funcionament del mercat digital de llibres, que inclou les noves maneres de fer i vendre llibres de paper, i com funcionen els formats digitals.
Analitzar diferents casos per veure quin partit en podem treure sigui quin sigui el nostre objectiu com a autors, editors, llibreters, bibliotecaris, etc.
Entendre de quina manera es relacionen els diferents actors i quins són els reptes, les oportunitats i les amenaces a les que ens enfrontem.
Cada sessió comptarà amb una introducció general al tema del dia i després consistirà en l’anàlisi del cas o els casos a estudiar. Les classes seran dinàmiques i participatives, hi haurà un component expositiu important però els assistents podran plantejar tots aquells dubtes que tinguin respecte la seva pròpia feina. L’enfocament és a usuari i es tracta de donar coneixements, conceptes i eines bàsiques que es puguin utilitzar en el dia a dia.
Bibliografia recomanada i orientativa, però no obligatòria:
Cutillas, Abel; Sucunza, Isabel. Informe de lectura. Inicis de la llibreria Calders: llibres, llibreters, llibreries, editors, autors, lectors... Editorial Comanegra, 2017. ISBN: 978-84-16605-80-4
Bhaskar, Michael; Phillips, Angus [eds.]. Los fundamentos del libro y la edición. Trama editorial (Colección Tipos Móviles), 2021. ISBN: 978-84-123896-4-7
Gil, Manuel; Rodríguez, Joaquín. El paradigma digital y sostenible del libro. Trama editorial (Colección Tipos Móviles), 2011. ISBN: 978-84-92755-49-3
Ruiz, Bernat. Desencadenats. Un nou mercat per al llibre independent. Edicions Saldonar, 2019. ISBN: 978-84-17611-16-3
Precio curso :
consulta los descuentos y las formas de pago disponibles (aquí >>)