Escriure un documental o un curtmetratge

  • 20h
  • PD  PRESENCIAL DUAL 
  •      Carles Prats /
  •    Este curso se imparte en: Catalán
  •    Los ejercicios se pueden entregar en: Catalán o Castellano

Precio curso :

Si participas en el aula
437,80 €

(El precio del curso incluye la cuota de socio de l'Ateneu Barcelonés correspondiente a la duración del curso)

Si participas en línea
368,50 €

(Esta modalidad de inscripción no requiere ser socio del Ateneu Barcelonès)

FILMIN: EL CURSO INCLUYE LA SUBSCRIPCIÓN A FILMIN DURANTE 10 MESES

 Consulta los descuentos y las formas de pago disponibles (aquí >>)

Dirigido a los alumnos interesados en conocer cuáles son las formas básicas de narración documental y en desarrollar sobre el papel un documental, ya sea en forma de guión o de escaleta.

Grupos de cursos de la edición actual

 

Carles Prats

Grupo A2
PRESENCIAL DUAL
Viernes 17:30-20:00 h
Fecha de inicio: 26/01/2024

Ediciones de este curso

  • febrero-marzo
1. Presentació dels objectius del curs i de tots els que hi participen. Cada alumne haurà de començar a desenvolupar un projecte personal.

2. Anàlisi dels diferents formats de documentals. Des de petites peces que es difonen per les xarxes, fins a les docu-sèries o els llargmetratges.

3. Com podem acotar quines són les característiques més adients per a poder tractar un projecte determinat.

4. Construcció del model narratiu i visual. Què farem servir i què no farem servir en cada un dels projectes.

5. Primera fase d'un documental: preproducció. Del treball de recerca fins a buscar els mitjans materials per a poder dur a terme la filmació.

6. Segona fase d'un documental: producció. Com s'ha de plantejar el rodatge de les diferents parts.

7. Tercera fase d'un documental: postproducció. Des del visionat i indexat dels materials rodats, fins a l'edició.

8. Exposició i valoració dels treballs de cada un dels alumnes.
  • El curs Escriure un documental té com a objectiu proposar unes pautes de treball per a poder desenvolupar diferents formes de projectes de narrativa audiovisual de no-ficció.
  • Cada alumne del curs trobarà eines per definir conceptualment el seu projecte de documental i així poder treballar-lo.
  • A partir de diverses projeccions veurem com són els principals models narratius del documental.
  • Estudiarem com funcionen i com s’adapten a les històries que volem explicar.
  • A partir d’aquí identificarem quin és el tema de cada documental i a quines preguntes dóna resposta, el que ens permetrà saber com explicar les nostres pròpies històries.
  • L'alumnat tindrà accés a continguts de Filmin per tal de poder visualitzar diferents models narratius.

Per si us interessa.


https://www.amazon.es/PEL%C3%8DCULAS-INACABADAS-Carles-Prats/dp/B0BBQ11WFN/ref=sr_1_1?__mk_es_ES=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&crid=25MTL4E3R3M5V&keywords=carles+prats&qid=1670149866&sprefix=carles+prats%2Caps%2C206&sr=8-1


https://www.amazon.es/PEL%C2%B7L%C3%8DCULES-INACABADES-Catalan-Carles-Prats-ebook/dp/B0BBZB4F6F/ref=sr_1_2?__mk_es_ES=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&crid=25MTL4E3R3M5V&keywords=carles+prats&qid=1670149893&sprefix=carles+prats%2Caps%2C206&sr=8-2


I la col·lecció de Filmin associada:

https://www.filmin.es/coleccion/peliculas-inacabadas

https://www.filmin.es/director/carles-prats




Filmografia:

  • La sortie des usines Lumière, Louis Lumière (1885)
  • Berlin, sinfonía de una ciudad, Walter Ruttman (1927)
  • L’home de la màquina de filmar, Dziga Vertov (1929)
  • Mondo cane, Paolo Cavara Gualtiero Jacopetti, Franco Prosperi (1962)
  • Empire, Andy Warhol (1964)
  • The Holy Ghost People, Peter Adair (1967)
  • Don’t Look Back, D. A. Pennebaker (1967)
  • Sympaty for the Devil, Jean-Luc Godard (1968)
  • Gimme Shelter, Albert y David Maysles, Charlotte Zwerin (1970)
  • Woodstock, Michael Wadleigh (1970)
  • Fraude, Orson Welles (1973)
  • Grey Gardens, Albert i David Maysles, Ellen Hovde, Muffle Meyer (1975)
  • El desencanto, Jaime Chávarri (1976)
  • Queridísimos verdugos, Basilio Martín Patino (1977)
  • El último vals, Martin Scorsese (1978)
  • Stop Making Sense, Jonathan Demme (1984)
  • Corazones en tinieblas, Fax Bahr, George Hickenlooper, Eleanor Coppola (1991)
  • Cuando fuimos reyes, Leon Gast (1996)
  • Bowling for Columbine, Michael Moore (2002)
  • Exit Throug the Gift Shop, Banksy (2010)
  • Searching for Sugar Man, Malik Bendjelloul (2012)
     
Los campos marcados con asterisco (*) son obligatorios

Importante

  • Este servicio NO te compromete a matricularte en ningún curso.
  • Este servicio NO implica ningún tipo de reserva de plaza para ningún curso.
  • La única finalidad de este servicio es cuando se abra el periodo de matriculación para el curso que hayas escogido, te enviaremos un correo electrónico como recordatorio.
Tienes que aceptar la política de privacidad. Puedes consultar información sobre la gestión de datos personales en Política de privacidad
Los campos marcados con asterisco (*) son obligatorios
*escribe aquí las dudas que tengas sobre este curso
Tienes que aceptar la política de privacidad. Puedes consultar información sobre la gestión de datos personales en Política de privacidad