Guió de cinema II

  • 30h
  • Presencial

En este segundo nivel del itinerario para guionistas, el alumno crea y redacta la escaleta completa (todas las escenas) de un largometraje a partir de una sinopsis o argumento propios y aprende cómo redactar y presentar un proyecto cinematográfico completo para vender a las productoras.

  •      Hèctor Hernández Vicens /
  •    Este curso se imparte en: Catalán
  •    Las intervenciones en clase se pueden hacer, indistintamente, Catalán o Castellano
495 el precio del curso incluye la cuota de socio de l'Ateneu Barcelonés correspondiente a la duración del curso

 consulta los descuentos y las formas de pago disponibles (aquí >>)

Grupos de cursos de la edición actual

 

Hèctor Hernández Vicens

grupo A2
Lunes 19:00-22:00 h
Fecha de inicio: 14/01/2019
plazas disponibles

Ediciones de este curso

  • enero-marzo

1. L’estructura. L'escaleta. Elements bàsics d’un guió. Acte, seqüència, escena. El disseny dels actes.

2. Tècniques d’escriptura dramàtica. Detonant. Ganxo. Punt de gir. Planting i  pay off, motiu recurrent, etc.

3.Teoria de l’escena. Estructura interna de les escenes.

4. El suspens i la sorpresa. La distribució d’informació.

5. Lleis de l’acció. Lleis del personatge.

6. El guió a partir de la dramatúrgia clàssica. Plantejament, nus, clímax, desenllaç.

7. To i estil. Ritme extern i intern.

8. Estructures universals.

9. Elements visuals. Simbologia.

10. Espai i temps. Els espais en el cinema. L’ambientació. L’arena. El temps de la història, el temps del film.

  • L'alumne aprèn, practica i aprofundeix en les tècniques més importants de l'escriptura cinematogràfica.
  • L'alumne crea i redacta l'escaleta completa (totes les escenes) d'un llargmetratge a partir d'una sinopsi o argument propis.
  • L'alumne aprèn com redactar i presentar un projecte cinematogràfic complet per a vendre a les productores (Títol, storyline, memòria, sinopsi, escaleta).
  • Cada classe té una part teòrica i una part pràctica en que s'analitza i es corregeix el que l'alumne ha escrit durant la setmana, i es donen pautes per a la reescriptura.
  • A cada classe l'alumne va aprofundint en la teoria cinematogràfica per tal d'anar escrivint, a partir de la teoria nova de cada setmana, el seu guió.
  • S'analitzarà l'estructura d'uns quants films que es donaran a l'alumne perquè pugui visionar durant la setmana.

(A més de la bibliografia del curs de guió de cinema I:)

 

  • Francesco Casetti, Federico di Chio (1991). Cómo analizar un film. Ediciones Paidós Ibérica, Instrumentos Paidós.
  • Vladimir Propp (1972). Morfología del cuento. Editorial Fundamentos.
  • René Wellek, Austin Warren (1953). Teoría literaria. Editorial Gredos.
  • Jordi Balló. Imatges del silenci. Empúries.
  • Antonio Sánchez-Escalonilla. Estrategias de guión cinematográfico (Ariel)
  • David Howard & Edward Mabley. The tools of screenwriting. A writer’s guide to the craft and elements of a screenplay. (St. Martin’s Press)

 

Los campos marcados con asterisco (*) son obligatorios

Importante

  • Este servicio NO te compromete a matricularte en ningún curso.
  • Este servicio NO implica ningún tipo de reserva de plaza para ningún curso.
  • La única finalidad de este servicio es cuando se abra el periodo de matriculación para el curso que hayas escogido, te enviaremos un correo electrónico como recordatorio.
Puedes consultar información sobre la gestión de datos personales en Política de privacidad
Los campos marcados con asterisco (*) son obligatorios
*escribe aquí las dudas que tengas sobre este curso
Puedes consultar información sobre la gestión de datos personales en Política de privacidad