Literatura a l'òpera: de la paraula escrita a l'escena lírica

  • 20h
  •      Marta Momblant /
  •    Este curso se imparte en: Catalán
  •    Las intervenciones en el curso se hacen en

Precio curso :

 Consulta los descuentos y las formas de pago disponibles (aquí >>)

Grupos de cursos de la edición actual

 

Ediciones de este curso

  • octubre-noviembre
  • Transgressors universals: en temps d’obediència obligada la insolència dels radicals ens alleuja de l’ofec:
    • Ells: Don Joan. Faust. Dorian Gray. Molière, Goethe, Wilde amb Mozart i Gounod.
    • Elles: La Sireneta d’Andersen té el seu mirall en Rusalka de Devořák, i, Carmen, l’antiheroina operística per excel·lència, viatja de Mérimée a Bizet.
    • Ambdós: Tristan i Isolda. Història d’amor radical: Wagner, de la llegenda medieval a l’escena lírica.
  • Contrast entre l’original literari i la seva metamorfosis musical i escènica.
  • L’essència de l’ànima narrada dins l’abstracció lírica.
  • Música i Arts Escèniques a partir del tou conceptual del Llegat Literari.
  • Música i text.
  • Els enllaços creatius des de l’oníric literari al sedàs de la narrativa musical fins el fet teatral de la Mise en scène en l’òpera.  
  • La culminació dialèctica de l’Òpera al S. XIX.
  • De la llegenda medieval a l’escena lírica: Wagner: Lohengrin i Tristan e Isolda.    
  • Dels arguments universals al Verisme: Verdi a partir dels tres principals gèneres literaris: Rigoletto, drama de Victor Hugo; Traviata, novel•la d’Alexadre Dumas fill; Aida, narració curta del egiptòleg Auguste Mariette.
  • Paradigma literari: l’antiheroina operística per excel·lència: Carmen: de Prósper Mérimée a Bizet.

•    Exercitar-se en la recepció sensorial del text, univers èpic, univers psicològic, document historicista, pensament, a l’estètica, delectació auditiva, excel•lència tècnica, performance, emocions convulses, acció dramàtica.  
•    Descobrir el traspàs des de l’imaginari singular literari a la col•lectivitat escènica que comporta l’expressió artística en viu al complert que és l’òpera.

  • Els continguts s’assentaran a partir de la introducció, l’aproximació i l’anàlisi de les obres literàries i el seu equivalent líric amb cometaris musicals i dramàtics de les òperes que es treballaran en audició i/o visionat de selecció d’escenes.
  • A partir de les eines d’identificació literària dins els llenguatges musicals, lírics i escènics que es propiciaran, les sessions esdevindran interactives esperonant el comentari i l’apreciació col·lectiva en cada audició i visionat.

•    René Leibowitz, Historia de la ópera. Traducció d’Amaia Bárcena. Taurus Humanidades, 1990.
•    Roger Alier, Marc Heilborn/Fernando Sans Rivière, Història de l’òpera italiana. Editorial Empuries, 1992.
•    Ricard Salvat, Una mirada al teatre modern i contemporani. 2.: El teatre és una ètica. Edició de la Diputació de Barcelona, Institut del Teatre, 2010. 

Los campos marcados con asterisco (*) son obligatorios

Importante

  • Este servicio NO te compromete a matricularte en ningún curso.
  • Este servicio NO implica ningún tipo de reserva de plaza para ningún curso.
  • La única finalidad de este servicio es cuando se abra el periodo de matriculación para el curso que hayas escogido, te enviaremos un correo electrónico como recordatorio.
Tienes que aceptar la política de privacidad. Puedes consultar información sobre la gestión de datos personales en Política de privacidad
Los campos marcados con asterisco (*) son obligatorios
*escribe aquí las dudas que tengas sobre este curso
Tienes que aceptar la política de privacidad. Puedes consultar información sobre la gestión de datos personales en Política de privacidad