Distàncies curtes: posem en joc els estils narratius: directe, indirecte, lliure

  • 9 h
  • VD  VIDEOCURSO EN DIRECTO 
  • novedad
  •      Laura López /
  •    Este curso se imparte en: Catalán
  •    Las intervenciones en el curso se hacen en Catalán o Castellano

Precio curso :

Si participas en línea
162,00 €

(Esta modalidad de inscripción no requiere ser socio del Ateneu Barcelonès)

 Consulta los descuentos y las formas de pago disponibles (aquí >>)

El seminario se impartirá los martes 11, 18 y 25 de enero, de 17.30 a 20.30 h

Grupos de cursos de la edición actual

 

Laura López

Grupo A1
VIDEOCURSO EN DIRECTO
Martes 17:30-20:30 h
Fecha de inicio: 11/01/2022

Ediciones de este curso

  • enero (s)
Quan el narrador no hi és, els personatges ballen. 

La tria del narrador, extern o personatge. En quin moment i com es retira d’escena i dona pas als diàlegs? Com introdueix les veus dels personatges dins de la narració?

Aprenent a fer servir el zoom i els diferents objectius de la càmera de narrador: 

Diàlegs sense guionet ni cometes. Estil directe i indirecte lliure. 

Combinatòria dels estils lliures amb els estils directe i indirecte ortodoxos. Per què, com i quan? 

Grau d’intervenció del narrador en la història. Presents o absents, els verbs de dicció i les acotacions.

En les distàncies curtes, és quan l’escriptor se la juga. 

Com s’ho fan els autors professionals per donar sentit i intenció a l’ús de les distàncies narratives, tot fent-ne un ús orgànic, necessari, que jugui a favor de les necessitats de la història? 

Ho veurem a partir de a lectura de contes i fragments de novel·la de Jaume Cabré, Mercè Rodoreda, Clarice Lispector, Uxue Apaolaza, autors experts en l’ús de la càmera personal.

Aprendre a utilitzar amb eficàcia els estils directe, indirecte i els estils lliures a l’hora de fer parlar els personatges, i a combinar els estils de manera estratègica en les nostres narracions. Millorar els nostres diàlegs en contes i novel·les. 

Llegir contes i fragments de novel·les d’autors i autores de referència per tal de veure-hi com s’ho fan per prendre les decisions més efectives a l’hora de manejar els quatre estils i integrar els diàlegs dins de la veu narrativa. 

Practicar les distàncies narratives en l’escriptura d’un conte breu.

El curs consistirà en la lectura i anàlisi col·lectiva de contes, fragments de novel·les d’autores i autors de referència. Els participants al curs escriuran també, tot aplicant les tècniques aportades al curs, un conte breu on practicaran els estils lliures i els textos s’analitzaran en grup.

Valeria C. Selinguer, Escribir diálogos en el cuento y en la novela. Grafein Ediciones, 2006. 

“Los buenos diálogos. (1) y (2)”, dentro del volumen Escribir cuento, manual para cuentistas, Escuela de Escritores, Páginas de espuma, 2020

Vincenzo Cerami, Consells a un jove escriptor. Narrativa, cinema, teatre i ràdio. Edicions 62, 1997
Los campos marcados con asterisco (*) son obligatorios

Importante

  • Este servicio NO te compromete a matricularte en ningún curso.
  • Este servicio NO implica ningún tipo de reserva de plaza para ningún curso.
  • La única finalidad de este servicio es cuando se abra el periodo de matriculación para el curso que hayas escogido, te enviaremos un correo electrónico como recordatorio.
Tienes que aceptar la política de privacidad. Puedes consultar información sobre la gestión de datos personales en Política de privacidad
Los campos marcados con asterisco (*) son obligatorios
*escribe aquí las dudas que tengas sobre este curso
Tienes que aceptar la política de privacidad. Puedes consultar información sobre la gestión de datos personales en Política de privacidad